Україна втрачає транзитні вантажоперевезення через російські порти

Російські порти забирають вантажі в українських — за підсумками минулого місяця обсяг транзиту вантажів Укрзалізницею впав відразу на 20%. У монополії визнають, що вже не можуть самостійно відновити свої позиції на цьому ринку, пише Коммерсантъ-Украина в статті Проблеми здобули обсяг.

Так, за підсумками квітня обсяг транзитних перевезень українськими залізницями — найбільш прибутковий напрямок для УЗ — склав всього 4,01 млн т, зменшившись на 20%. УЗ скоротила транзит ще в I кварталі — на 17,4%, до 12 млн т. Але тоді однією з причин цього в УЗ називали складні погодні умови, а до квітня очікувалося, що ринок відновиться.

«Залізничники стурбовані зниженням обсягів транзитних перевезень, хоча на це є об’єктивні причини», — йдеться в повідомленні держкомпанії. Найбільше впав транзит залізної руди (займає в структурі транзиту 20,4%), нафтопродуктів (35,6%), хімічних добрив і хімікатів (6,4%).

Разом з тим, гендиректор Укрзалізниці Володимир Козак заявив, що падіння транзиту в першу чергу пояснюється зниженням споживання окремої продукції (нафти, добрив, металу) в Європі.

«У нас і в Україні падають перевезення через зниження попиту», — уточнив Козак. Втім, загальний обсяг перевезень за підсумками квітня навіть трохи зріс — на 0,4% до квітня 2011 року, до 39,27 млн т.

Коммерсантъ-Украина пише, що близько 70% транзитних вантажів традиційно йде з Росії, тому найменше зменшення обсягів, що надходять з РФ, відразу відбображається на показниках.

Між тим, аналітик Уралсиба Денис Ворчик зазначає, що Новоросійський порт, який є конкурентом українських портів, з приходом нового менеджменту активізувався в питаннях залучення додаткових вантажів.

«Якщо говорити про тренд, то зараз в портові активи Росії, зокрема в порт Усть-Луга на Балтійському морі, йдуть державні інвестиції. Ми очікуємо, що частина обсягів російського вантажопотоку буде йти з СНД та з естонських портів в Усть-Лугу», — пояснює аналітик.

Аналітик упевнений, що конкуренція з російськими портами буде посилюватися. Також Ворчик зазначає, що на вибір відправника вантажу багато в чому впливають ринкові чинники: цінова конкуренція, конкуренція за якістю послуг і швидкості.

«Логічно, що Росія закриває свої порти своїми ж вантажами. Мінінфраструктури зараз розглядає питання збільшення знижок на транзитні перевезення. На наступному тижні це питання буде розглянуто», — пообіцяв Козак.

Зі свого боку начальник Головного комерційного управління Укрзалізниці Юрій Меркулов зазначає, що монополія робить все можливе для залучення додаткових обсягів транзиту. Зокрема розроблено графік руху комбінованого поїзда Вікінг для транзитних та експортних вантажів з можливістю щоденного курсування (зараз поїзд ходить три рази на тиждень через відсутність вантажів).

1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд (Еще не оценили)
Загрузка...