Дорожчі швидкісні потяги прийдуть на зміну повільнішим, але дешевшим

24 травня міжвідомча комісія українського уряду має дати оцінку випробуванням швидкісних електропоїздів Hyundaі. Вони вже викликали нарікання у деяких пасажирів.

Поїзди Hyundaі здатні розвивати швидкість до 160 кілометрів на годину. Вони мають з’єднати столицю з містами, що приймають матчі Євро-2012: Львовом, Донецьком і Харковом. Одночасно стало відомо про скасування частини традиційних нічних поїздів, що спричинило нарікання незаможних пасажирів.

Укрзалізниця обіцяє, що електропотягом Hyundai можна буде здолати 488 кілометрів з Києва до Харкова не за п’ять годин та 40 хвилин, а за чотири години 25 хвилин. Дорога зі столиці до Львова, як очікується, забере майже п’ять годин, замість нинішніх шести з половиною. А з Києва до Донецька, згідно з новим розкладом, пасажир тепер їхатиме не 11 з половиною годин, а лише шість з половиною.

Дорога швидкість

Раніше можновладці обіцяли, що ціни квитків на потяги категорії Intercity + не будуть значно вищими за теперішні. Однак, перед запуском Hyundai виявилося, що вартість квитків на них буде удвічі вищою, ніж на найпопулярніші купейні місця в звичайних нічних потягах.

Начальник головного пасажирського управління «Укрзалізниці» Олександр Іванько ході прес-конференції в Києві сказав, що проїзд у швидкісних поїздах Hyundai «не набагато дорожче, ніж автобусом». А студенти та інші пільговики і в Hyundai будуть платити не більше половини вартості квитків. Аналогічні відстані в Росії, на думку Іванька, можна подолати потягом за втричі вищу ціну, «а в звичайних купейних вагонах – у шість 6 разів дорожче». Більш привабливими виглядають ціни на квитки в міжрегіональних електропотягах Skoda категорії Intercity. Вони, за розрахунками залізничників, коштують майже стільки ж, як автобусні квитки. Але ці потяги на разі запроваджуються виключно для мешканців сходу України і мають з’єднати Харків, Донецьк, Маріуполь, Дніпропетровськ та Луганськ.

Удар по традиційних поїздах

Одночасно із запровадженням категорії Intercity + Укрзалізниця скасувала цілу низку звичних для українців нічних поїздів. Найбільше обурені цим жителі Заходу України, які більше не зможуть їздити до Києва найпопулярнішим львівським потягом 91/92, який відправлявся пізно ввечері, а приходив до місця призначення рано вранці. «Я звик приїжджати до Львова чи до Києва і з дев’ятої ранку залагоджувати всі свої справи. Тепер цей потяг буде в дорозі на 3 години довше, а нові швидкісні маршрути доставлятимуть мене на місце лише до полудня, або проти ночі, та ще й за вдвічі більшу ціну», – поскаржився DW львів’янин Андрій.

Аналогічні претензії і в пасажирів, які прямують в Харківському напрямку. І лише донеччани задоволені тим, що зможуть їздити до столиці значно швидше. «Старі вагони дуже некомфортні й незручні. Вони небезпечні, кажуть, що експлуатуються вже 28 років. Добре, що будуть нові швидкісні потяги», – сказала в інтерв’ю DW донеччанка Тетяна. Тим часом, невдоволені українці створили на сторінках Facebook відкриту групу «Хундай – в ігнор», де закликають бойкотувати нові потяги. Однак її чисельність за кілька останніх днів заледве сягнула двох сотень людей.

Брак стратегії

Укрзалізниця, тим часом, на своєму офіційному сайті повідомила, що в перший день продажів квитків на поїзди Hyundai в каси за ними звернулися більше тисячі пасажирів. Віце-прем’єр Борис Колесніков не виключив, що за п’ять років в державі скасують всі нічні поїзди, які замінять швидкісні нічні експреси Hyundai.

Але директор Інституту економічних досліджень та консультацій Ігор Бураковський застеріг від поспіху. В інтерв’ю DW науковець зазначив, що Україні бракує інтегрованої системи управління транспортними потоками, яка б охоплювала всі види транспорту і дозволяла формувати стратегічні цілі, з урахуванням платоспроможності та транспортних потреб пасажирів.

1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд (Еще не оценили)
Загрузка...